Tunnistatko itsesi johtajaksi, jonka yrityksessä on korkea henkilöstötyytyväisyys? Henkilöstökyselyn tulokset yltävät selkeästi hyvän työpaikan tasolle, ja sen todistavat mahdollisesti jopa ulkoiset benchmarkitkin? Loistavaa! Ehkä.

Pysähdytäänpä hetkeksi. Ennen kuin jatkat leijailua onnistumisen tunteessa, tarkista osaatko vastata seuraaviin kysymyksiin:
👉 Ovatko tyytyväisyyden kohteena olevat asiat talenteillenne merkityksellisiä?
👉 Kulminoituuko tyytyväisyys tavoitellun yrityskulttuurin ja organisaation menestyksen kannalta oleellisiin asioihin?

Perinteisten henkilöstökyselyiden tulokset eivät useimmiten tarjoa suoraan tietoa yllä olevista asioista. Onneksi on olemassa toinen tapa!

🔥 Geneerisen tyytyväisyyskyselyn sijaan ala kerätä työntekijäymmärrystä. Toisin sanoen ymmärrystä siitä, mitä työntekijäsi pitävät merkityksellisenä ja miten nämä asiat heidän näkökulmastaan toteutuvat.

🔥 Peilaa työntekijäymmärrystä siihen, mitä organisaatiosi tarvitsee saavuttaakseen tavoitteensa. Toisinaan yritys voi olla työntekijöille hyvä, ehkä jopa erinomainen työpaikka – mutta ne asiat, joilla yrityksen menestystä draivataan eteenpäin loistavat poissaolollaan. Yrityksen nykyinen kulttuuri kun tuottaa nykyisen kaltaisia tuloksia.

Käsittelemme työntekijäymmärrystä ja yrityskulttuuria kattavammin oppaissamme. Nappaa siis lukuun:
📙 Pieni opas työntekijäymmärryksestä: https://www.siqni.fi/pieni-opas-tyontekijaymmarryksesta/
📙 Sisaryrityksemme Leidenschaftin pieni opas yrityskulttuurista: https://leidenschaft.fi/pieni-opas-yrityskulttuurista/


Kirjoitus on tiivistelmä tästä aikaisemmasta blogistamme.