Olemme huhtikuun 2023 lanseerauksen jälkeen pilotoineet noin kymmenelle asiakkaalle Siqni-asiakasymmärrystutkimusta. Nyt, vuoden toisen puoliskon ollessa jo kovassa vauhdissa, pysähdyimme summaamaan tähänastisia kokemuksia.
Vain tutkimalla voit tietää
Jokaisesta pilottitutkimuksesta on noussut esiin kehityssuuntia, jotka eivät ole olleet yrityksille itselleen selviä tai ennakoituja. On esimerkiksi saatettu pidättäytyä hintojen korotuksilta yleistä markkinatilannetta peläten, vaikka yrityksen palvelun laatu ja asiantuntijuus on selvästi korkea ja korotusten arvoinen. Toisaalta jossakin tietyssä asiakasrajapinnassa voidaan huonosti, mikä on pystytty tuomaan esiin tuloksien hajonnan analysoinnilla sekä maantieteellisellä taustaryhmityksellä.
Myös korona-ajan seuraukset näkyvät joidenkin asiakkaiden tuloksissa; kun ei ole ollut uusia asiakastarinoita, joiden avulla kertoa uusista innovaatioista asiakkaille, on niitä nyt syytä alkaa taas tekemään, sillä niitä kaivataan.
Siqni on raikas tuulahdus myös vastaajalle
Asiakaskyselyiden markkina on melkoisen saturoitunut siinä, että saamme kaikki kyselyitä jatkuvasti tekstiviestitse ja sähköpostitse. Me Siqnillä tunnemme vastuumme siitä, että emme olisi vain taas yksi häiriönä kännykkään tupsahtava massakysely. Kiinnostavaa onkin se, miten Siqni näyttäytyy loppukäyttäjälle. Vastaajat ovat kommentoineet Siqnin olevan raikas tuulahdus myös osallistujalle. Siqnissähän vastaaja vastaa viiteen hänelle itselleen merkityksellisempään asiaan yhteistyötä koskien Siqnin 30 B2B-ja B2C-asiakkuuksia kuvastavien merkityksellisien asioiden joukosta.
Siqni-tutkimuksen päätyttyä vastaajan matka ei lopu siihen, vaan lähetämme myös osallistujille koosteen tuloksista ja kehittämisen arvoisista asioista. Tätä on kiitelty useissa loppukäyttäjähaastatteluissa.
Matka jatkuu!
Kaiken kaikkiaan Siqni on todettu toimivaksi ja ajankohtaiseksi tavaksi mitata asiakaskokemusta. Siqni kerryttää yritysten asiakasymmärrystä alati muuttuvassa liiketoimintaympäristössä, jossa talouden suhdanteet haastavat liiketoimintaa. Tulokset, joita olemme saaneet, ovat olleet asiakkaidemme liiketoiminnan kehittämisen kannalta merkittäviä. Vain syvempi asiakkuuksien ymmärrys voi johtaa oikeisiin tekoihin.
Näiden positiivisten kokemusten pohjalta on hyvä jatkaa matkaa. Toivottavasti pääsen keskustelemaan myös sinun kanssasi asiakaskokemuksen mittaamisesta ja asiakasymmärryksen syventämisestä!