Asiakasymmärrys on juuri nyt liiketoiminnan kehittämisen keskiössä. Kun ajat ovat haastavat, pitää keskittyä tiukasti oleelliseen. Vain siten yritykset pärjäävät yhä tiukentuvassa taloudellisessa tilanteessa.

Olemme nauttineet historiallisen pitkästä positiivisen talouskehityksen ajasta. Taloudessa onkin tapahtunut ylikuumentuminen ja tämän korjaamiseen suunnatut toimenpiteet ovat johtaneet kiristyneeseen taloustilanteeseen. Korot nousevat ja stressitesti on edessä meillä kaikilla, niin yksityishenkilöinä kuin yrityksinäkin. Siksi kannattavuus ja kassavirran kasvattaminen ovat palanneet yritysten agendalle aivan eri tavalla kuin matalien korkojen aikana. Vain kannattavat yritykset pysyvät kilpailukykyisinä. Tai elossa.

Arki on kehittämistä, mittaamista, jalkauttamista, uudelleenkehittämistä eli infinity-loopissa pysymistä. On aika yksinkertaistaa strategisia tavoitteita, tehostaa myyntiä, tuotekehittää oikein ja parantaa kustannustehokkuutta.

Kaikki tämä voidaan saavuttaa vain keskittymällä oleelliseen. Siis siihen, mikä on asiakkaille ja yhteistyökumppaneille kaikkein merkityksellisintä.  Perinteiset kyselyt kertovat miten ne asiat toteutuvat, joita keksimme kysyä.  Itse asiassahan tämä on asiakaskokemuksen mittaamista, ei asiakasymmärrystä.

Nyt on pakko kuunnella asiakkaita ja antaa heidän kertoa, mikä ratkaisee ostopäätöksen syntymisen ja synnyttää lojaaliteettia. Vain ymmärtämällä asiakkaalle merkityksellinen voimme kehittää omia palveluitamme ja muuttaa tarvittaessa suuntaa.

Me Siqnillä teemme joka päivä kovasti töitä, jotta yritysten olisi mahdollista ymmärtää asiakkaitaan eri tavalla kuin ennen. Oleellisen keskittyminen ja liiketoiminnan kehittäminen on heti helpompaa, kun tiedät mikä asiakkaillesi on merkityksellisintä. Tämän tiedon saat Siqni CX -asiakasymmärryskyselyn tuloksena.

Jos luet tätä päättäjänä, kuuluu tästä tiedosta kiinnostuminen tehtäviisi. Otathan siis ajan kalenteristani, niin tavataan ja jutellaan miten juuri teidän yrityksenne pääsisi kannattavan kasvun polulle turbulenssina aikanakin – syvemmän asiakasymmärryksen kautta, keskittymällä oleelliseen.

-Antti